Begin maart trekken de Chinezen van Techrules naar Genève met de definitieve versie van de Ren-conceptcar die ze een jaar eerder op dezelfde locatie onthulden. De Ren RS is het definitieve model en is een éénzitter met uitgekiende aerodynamica voor circuitgebruik.

De designers luisteren naar de bekende namen Fabrizio en Giorgetto Giugiaro, en tekenden een elektrische achterwielaandrijver die snelheidsrecords moet breken. Afhankelijk van de klantenvraag krijgt hij vier of zes elektromotoren (twee vooraan en twee of vier achteraan). De krachtigste versie van de Ren RS zou volgens Techrules maar liefst 960 kW of 1.305 pk produceren.

330 km/u

Die stille cavalerie zou een topsnelheid van meer dan 330 km/u moeten opleveren en een sprint van 0-100 km/u in amper 3 seconden betekenen. Naast explosieve prestaties is het vooral de technologie van de turbine die als “range extender” fungeert die deze Ren RS interessant maakt. Techrules gebruikt namelijk… diesel. Volgens de Chinese constructeur kan je met de brandstoftank van 80 liter de 28 kWh sterke batterij opladen om het rijbereik uit te breiden tot bijna 1.200 kilometer (1.170 kilometer om precies te zijn). Techrules hoopt deze elektrische dieselsupercar binnen twee jaar te commercialiseren.