Tot nu toe heeft Tesla ervoor gekozen om geen reclame te maken, omdat de hype rond en de vraag naar zijn producten groot en constant genoeg was sinds de oprichting van het merk. Maar nu zwicht CEO Elon Musk toch voor deze aanpak: "We gaan een beetje reclame maken en zien wat het geeft", kondigde hij dinsdag aan tijdens een aandeelhoudersvergadering van het bedrijf in Austin, Texas.

De afgelopen jaren gebruikte Musk vooral zijn eigen bekendheid en social media zoals Twitter, dat hij niet zo lang geleden heeft overgekocht, om Tesla in de kijker te zetten. De miljardair vond het dan ook beter om het bespaarde geld te gebruiken voor de ontwikkeling van zijn wagens.

De concurrentie wordt wakker

Maar deze aanpak lijkt nu een beetje stoom te verliezen. Dit jaar heeft Tesla zijn prijzen al verschillende keren moeten verlagen, als gevolg van een steeds sterker wordende concurrentie op de markt voor elektrische wagens. De Amerikaanse constructeur heeft echter nog geen uitgewerkt publiciteitsplan, zoals Musk vertelde aan de Amerikaanse nieuwszender CNBC na de aandeelhoudersvergadering: "Ik heb nog maar net mijn akkoord gegeven, een uitgewerkte strategie is er nog niet".

Musk, die zopas de Amerikaanse advertentiespecialist Linda Yaccarino heeft benoemd tot CEO van Twitter, vertelde ook dat hij binnenkort weer meer tijd zal besteden aan het besturen van Tesla, waarbij hij opnieuw volledig zelfrijdende auto's beloofde voor volgend jaar.

?

Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via mail: