Skoda Superb

De première van de allereerste Superb staat nog vers in ons geheugen gegrift: het was een gedownsizede Passat met een andere badge en andere vering. Maar kijk eens tot wat voor een wagen dat lelijke eendje uiteindelijk is uitgegroeid: een schitterende berline die kan uitpakken met alle mogelijke snufjes. Een Passat-killer? Wie weet…


Porsche Cayman GT4

Is de Porsche 911 GT3 met z’n meesturende achterwielen en z’n PDK-versnellingsbak te gesofisticeerd? Dan is de Cayman GT4 spek voor jouw bek. Authentiek rijplezier schrijft hij met rubber op het asfalt. Hij gebruikt een flat-six van 385 pk, heeft instelbare vering en een manuele versnellingsbak. En last but not least, een te verantwoorden prijskaartje van minder dan 90.000 euro.


Opel Karl

We gaan eerlijk zijn: over het schrappen van de Opel Agila laten we geen enkele traan. Maar dat hield wel in dat er bij Opel geen echt instapmodel meer dreigde te zijn. Een stadswagen met een fijn uiterlijk en dito interieur, aan een erg democratische prijs? Zie hier, de nieuwe Karl. En hij ziet er nog guitig uit ook.


Honda NSX

De eerste generatie van de Honda NSX is al langer dan vandaag een erg gewild verzamelobject. De sportwagen was uitzonderlijk krachtig, erg betrouwbaar, eenvoudig te besturen en comfortabel bovendien. Toen de NSX van de markt verdween, liet hij een grote leegte achter… Honda vult die leemte nu weer in met een nieuwe NSX die alles in huis heeft om het succes na 20 jaar nog eens dunnetjes over te doen.


Ferrari F12 Berlinetta Lusso by Touring

Zijn de nieuwe Ferrari’s te schreeuwerig en te opzichtig? We zijn het tot op zekere hoogte met je eens. En dat vond ook Touring Supperleggera. Ze maakten van de F12 deze Berlinetta die gezegend is met een oogstrelend design dat de goede jaren van elegantie en fijnbesnaarde finesse weer doet herleven. Wie er eentje wil, zal snel moeten zijn want er worden maar vijf exemplaren gebouwd.


Koenigsegg Regera

Het doet deugd om te zien dat de kleine, gespecialiseerde vakmensen bij de autobouwers met succes de omschakeling naar de 21ste eeuw maken. Met deze Regera drukt Koenigsegg ook in de komende jaren z’n stempel op de automarkt. Een 1500 pk sterke hypercar die wordt aangedreven door een V8 en drie elektromotoren die de plaats van de versnellingsbak innemen. De Regera is een verbluffende wagen, met even verbluffende technologie. Bangelijk, net als z’n topsnelheid van 400 km/u.


Kia Sportspace

Ook de Koreanen zitten niet stil. Kia belooft ons met deze Sportspace een sportieve toekomst. Op mensenmaat, dat dan weer wel. Deze sportieve break mag wat ons betreft onmiddellijk in productie. Hopelijk vergeten ze niet in het rek van de motoren geen pittige versie mee te nemen voor deze Sportspace.


Ford Focus RS

Ook bij Ford viel er sportief nieuws te rapen. De fabrikant stelde in Genève voor het eerst in Europa de spectaculaire GT voor, maar onze aandacht werd getrokken door de nieuwe Focus RS. Toegegeven, die maakt niet langer gebruik van de charismatische vijfcilinder, maar de 320 pk en de vierwielaandrijving moeten dat ruimschoots compenseren. De promotour door de onnavolgbare Ken Block krijgen we er als toetje bovenop.


Mazda CX-3

2015 is een jaar waarbij het snel gaat bij Mazda. Na de facelifts van de CX-5 en de Mazda6, de voorstelling van de nieuwe Mazda2 en de opvolger van de legendarische MX-5 onthulde de fabrikant in Genève de CX-3. Een compacte SUV die de motoren en het agressieve lijnenspel van z’n broers overneemt.


Hyundai Tucson

De fantastische bestseller van Hyundai, de iX35, vervangen, is geen klein bier… Hyundai blaast daarvoor een oude naam nieuw leven in en voorziet de gereïncarneerde Tucson van alle mogelijke uitrustingen waardoor hij de iX35 kan overschaduwen.