Zelfs al scheert de thermometer nog geen hoge toppen, de lente en dus ook het cabrioseizoen is begonnen. Rijden met de haren in de wind, met hoofdruimte tot in de hemel, in direct contact met de natuurelementen en met uv-stralen op het hoofd: dit is een unieke ervaring. Hier volgt een lijst met tien modellen die je deze zomer niet mag missen.
-
Jaguar XKR-S
Akkoord, de XKR-S is niet de meest verfijnde of elegante auto. Zijn karikaturale look breekt met het traditionele katachtige uiterlijk van de producten van het huis, er zit wat meer rock-'n-roll in. Onder de motorkap heerst de uitgelaten sfeer van een zaterdagavond: 550 paarden, 300 km/u en 0 tot 100 km/u in 4,4 seconden.
-
Porsche Boxster
De Boxster is helemaal nieuw en wordt beetje bij beetje een legende. De roadster met twee zitplaatsen en centrale motor is eenvoudiger en vooral goedkoper dan de 911. Doeltreffend, licht en wendbaar: de nieuwe Boxster doet op elk vlak beter dan zijn voorganger. En dat wil wat zeggen.
-
Morgan Three-Wheeler
Tegenover de overheersende Duitsers met hun uiterst precieze bolides treedt Morgan met deze Three-Wheeler in het strijdperk. Drie wielen, een tweecilinder in V van een moto, een beperkte massa van 500 kg: de sensaties zijn gegarandeerd vanaf de eerste meters. Deze auto is niet in een hokje te duwen, tijdloos en voorbehouden voor grootse gelegenheden.
-
Mazda MX-5
Hij is niet meer van de jongste en de nieuwe generatie zit al in de pijplijn. De MX-5 is een legende geworden over alle modelgeneraties heen. De Miata of Mimix (zijn koosnaampje voor ingewijden) keert terug naar de essentiële waarden: een karige maar functionele uitrusting, achterwielaandrijving en een beperkt gewicht. De MX-5 blijft eeuwig jong.
-
Porsche 911 Cabriolet
Net als de Boxster kreeg de 911 een volledig nieuw kleedje. De 911 is dé sportwagen bij uitstek. Hij is dagelijks bruikbaar, heeft zijn betrouwbaarheid bewezen, is verrassend comfortabel en levert altijd prestaties om vrolijk van te worden. In deze cabrioversie kun je nog beter van de ronkende flat six genieten.
-
Donkervoort D8 GTO
De vrolijke Nederlanders van Donkervoort houden van sterke sensaties. Een skateboard aandrijven met een kernreactor, dat is hun ding. Onder de motorkap katapulteren de vijf cilinder van Audi met 340 paarden de D8 GTO in amper 3 seconden naar 100 km/u. Te gek!
-
Mini Roadster
Hipper dan deze Mini Roadster bestaat niet. Een uiterlijk om van te smelten, twee plaatsen (je mag een beetje egoïstisch zijn), levendige wieltreinen en pittige motoren. Uiteraard is het een echte Mini, wat betekent dat je rekening moet houden met een prijs die met de opties hoog oploopt en een droog comfort.
-
VW Golf Cabriolet
De Golf Cabriolet combineert het plezier van de zintuigen met rationele argumenten. Misschien iets té rationeel zullen temperamentvolle bestuurders opmerken, want de Duitse perfectie gaat niet altijd goed samen met vrolijke fantasie. De Golf Cabrio is doeltreffend, ziet er netjes uit (goed geschoren achter de oren) en biedt de sensaties van een cabriolet.
-
Chevrolet Camaro Convertible
Deze Amerikaan wordt nu ook in Europa ingevoerd en lijkt uit een ander tijdperk te stammen. Met zijn grote 6.2 V8 met nokkenas heeft de Camaro technische eigenschappen die niet meer passen in deze tijd. En nochtans heeft hij charme en karakter in overvloed. Het geluid van de V8 mocht wel iets meer aanwezig zijn, hij klinkt iets te discreet.
-
Smart Cabrio
Het is geen echte cabriolet, maar hij komt dicht in de buurt dankzij de verwijderbare dakbogen. De Smart cabriolet is de goedkoopste auto waarin je het plezier van open rijden kunt beleven. Natuurlijk moet je enkele toegevingen doen: er zijn maar twee plaatsen en het weggedrag op de autosnelweg schenkt weinig vreugde.