Peperduur, zo’n nieuwe SLK van de huidige generatie. Maar geen nood, de eerste generatie valt perfect binnen het budget. De SLK maakte indruk met zijn harde plooidak dat helemaal in de achterkant verdwijnt en zette hiermee een trend.
Je kijkt naar hetzelfde dashboard als in een doordeweekse Alfa 147, maar dat ziet niemand. Deze Alfa zit in een prachtig kleedje, getekend door Bertone. De GT is geen pure sportieveling, maar een dagelijks bruikbare coupé.
De eerste TT heeft nu al een cultstatus bereikt en ziet er nog altijd mooi uit. Bovendien is hij helemaal niet duur meer op de tweedehandsmarkt. Let wel op voor het ietwat verraderlijke weggedrag van de eerste modellen.
Saab-liefhebbers, profiteer ervan nu het nog kan want op een nieuwe 9-5 zouden we nog heel lang kunnen wachten … als die er ooit nog komt. Wil je het neusje van de zalm? Ga dan voor een Aero met 230 pk.
De luxe-SUV bij uitstek. Voor 5.000 euro heb je een exemplaar van het einde van de jaren negentig, de tweede generatie. Verkrijgbaar met een 2.5 zescilinder diesel van BMW of een V8-benzinemotor van Rover. De gebruikskosten liggen wel erg hoog.
Bij zijn introductie kostte de New Beetle 795.000 BEF of omgerekend zo’n 20.000 euro. In die tijd had je voor dat geld ook een Passat. Maar dit Kevertje is natuurlijk oneindig veel charmanter met zijn bolle dak en bloemenvaasje binnenin. Verwacht geen topprestaties van de motoren.
Zin om met een imposante klassewagen te rijden? Een origineel alternatief voor een S-Klasse of 7-Serie is deze Lexus LS uit het begin van de jaren negentig. Zet wel een spaarpotje opzij voor de benzine van de achtcilinder.
Je zou het niet vermoeden, maar onder het koetswerk van de Cougar schuilt de techniek van een Ford Mondeo. Het zogenaamde new edge design sloeg niet echt aan en net als de Ford Probe werd de Couger helaas geen groot succes.
Nog zo’n auto die er wel leuk uitziet maar gebaseerd is op een doodgewoon model (de Corsa) en daardoor ook betaalbaar bleef. Bijzonder aan deze Tigra van de tweede generatie is zijn metalen wegvouwbaar dak. Voor 5.000 euro vind je al een vrij recent exemplaar uit 2007-2009.
Het model dat na de SLK het harde plooidak democratiseerde en jarenlang de populairste cabrio was van ons land. Voor een schappelijke prijs had je een opvallende coupé-cabriolet, nu vind je al voor pakweg 4.000 euro een mooi exemplaar.