5. MG concept EX4

De Chinees-Britse constructeur is bezig met een nogal extreme versie van zijn MG4. Die verwijst duidelijk naar de Metro 6R4-rallywagen uit de jaren '80. Hij is gebaseerd op de nieuwe MG4 X-Power, die in 3,8 seconden van 0 tot 100 km/u sprint dankzij zijn twee elektromotoren van in totaal 435 pk. MG maakt ook van de gelegenheid gebruik om deze sportieve versie van zijn elektrische middenklasser officieel voor te stellen aan het grote publiek.



4. Hyundai Ioniq 5 N 

Fun en performance zijn duidelijk twee sleutelwoorden op Goodwood dit jaar. Naast deze gekke MG4 maakt ook de Ioniq 5 N zijn grote debuut op de iconische Britse heuvelklim. En hoewel we nog niet al te veel weten over de technische details van deze leukste EV van Hyundai, weten we wel dat hij over heel wat rijmodi beschikt, waaronder een 'N Drift Optimizer' en een 'N Active Sound' om voor meer opwinding te zorgen achter het stuur.

3. Caterham Project V 

Caterham stelt op Goodwood niet één, maar wel twee nieuwe elektrische modellen voor! De EV Seven is natuurlijk ook aanwezig, maar het is vooral de Project V-conceptcar waar we naar uitkijken, wat zo te zien een echte auto wordt in plaats van een zeepkist op wielen met een krachtige motor. De conceptcar is ontworpen door Italdesign en zou de toekomst van het kleine Britse merk moeten aanwijzen.

2. Lamborghini LDMH  

Het Italiaanse sportwagenmerk met de stier maakt van de Britse heuvelklim gebruik om zijn nieuwe hypercar te onthullen, die volgend jaar zal deelnemen aan de 24 uur van Le Mans en aan de Amerikaanse enduranceklasse. We weten nog niet al te veel over de racewagen van Lamborghini, behalve dat hij een hybride V8 krijgt. Een motor die begrensd wordt op 671 pk, volgens de regels van het WEC. Afspraak op Goodwood om alles te weten te komen over deze nieuwkomer!

1. McLaren Solus GT 

De meest extreme nieuwigheid die in levenden lijve wordt voorgesteld op Goodwood is zonder twijfel de Solus GT van McLaren. En dat zeggen we niet zomaar, want deze circuitauto heeft een atmosferische 5,2 liter-V10 van 840 pk, 650 Nm en is in staat om tot 10.000 toeren te draaien, terwijl hij minder dan een ton weegt! Het resultaat is een sprint van 0 tot 100 km/u in 2,5 seconden, naast ongetwijfeld erg snelle rondetijden op het circuit. Hij heeft zelfs een centrale zitpositie! Alleen jammer dat er maar 25 exemplaren worden gebouwd, die allemaal al zijn uitverkocht...

?