Als rasechte terreinwagen, bestemd voor de amateurs van het genre, ondergaat de Land Cruiser diesel een (héél) lichte gedaanteverandering. De motor, nog steeds een viercilinder van 3 liter, is nu goed voor 173 pk, het koppel blijft op zijn beurt hangen op 410 Nm, maar is wel beschikbaar vanaf 1.600 tr/min. Dat is altijd goed meegenomen, en dat zou het gebruiksgemak beduiden moeten beïnvloeden, volgens de Japanse firma werd speciaal aandacht geboden aan de geluidsisolatie en ook dat moet hem nog gebruiksvriendelijker maken. De aanpassingen aan de motor laten ook toe om aan de Euro IV normen te voldoen.
Voor wie allergisch aan diesel is er uiteraard een model op benzine, die ook wat vooruitgang heeft geboekt. Het koppel en vermogen blijven gelijk (de V6 van 4 liter is nog altijd goed voor 249 pk). Het verbruik en de CO2 uitstoot gaan wel naar beneden, 12.4 liter/100km en 291 gram CO2 uitstoot per kilometer voor het vijfdeursmodel, het enige beschikbare model in België.
Ontdek meer inzichten
Toyota