De eerste wedstrijd in de proloog van de 25 Uren VW Fun Cup ging naar de BMW M3 van Steve Vanbellingen en Ruben Maes. Buiten deze overwinning vielen vooral de talrijke incidenten op, die de favorieten niet spaarden.
De start verliep nogal chaotisch en na enkele honderden meters haakten de Jaguar X-Type van polesitter Jerome Thiry en de Audi van Nicolas De Crem op de Raidillon in elkaar en moesten zij het al voor bekeken houden. Uiteraard wachtte de concurrentie niet en bij de interventie van de safety-car was de rangschikking als volgt: Jeffrey Vanhooydonk (KIA) voor Arnaud Gomez (Touring Cup), Armand Fumal (Touring Cup), Ludovic Sougnez (Touring Cup), Eric Qvick (BMW M3) en Steve Vanbellingen (BMW M3 Silhouette).
Bij de restart ging Jeffrey Vanhooydonck bij de Source in de fout. Enkele seconden later werd hij door Christian Kelders gevolgd, terwijl Steve Vanbellingen van de situatie profiteerde en zijn BMW Silhouette aan kop plaatste. Ludivic Sougnez was minder gelukkig. Een aanrijding zorgde ervoor dat de voorzijde van zijn nieuwe Touring Cup danig verfomfaaid werd en hij de pits in moest.
De leider dook als eerste de pitstraat in waar hij, conform het reglement, zijn pitstop met 23 extra seconden zag verlengd worden. Jeffrey Vanhooydonck (KIA) en Stephane Lemeret (Mazda) namen het commando over, maar uiteraard moesten ook zij nog pitten. Na de “pitwals” was het de BMW M3 Silhouette van Ruben Maes die de leiding nam voor de Mazda van David Dermont en de KIA’s van Koen Wauters en Philippe Steveny. Zij doken echter onder de normtijd en moesten voor een drive-trough langs de pits.
Ondertussen trok Fred Bouvy alle registers open en naderde hij met grote schreden op de leiders. De regerend kampioen strandde echter op 11 seconden van Ruben en moest zich met de tweede plaats tevreden stellen. Ondanks dat de benzinepomp tijdens de laatste vier ronden voor heel wat problemen zorgde, wist David Dermont met de Mazda het podium te vervolledigen. Vervolgens zagen we de eerste KIA van Steveny-Dockerill, waarna de eerste Touring Cup met Fuùmal-Soulet aan het stuur over de finish denderde.
In T3 was het weer de BMW M3 van Eric Qvick en Frédérique Jonckheere die aan het feest was, terwijl de Honda Integra van de Britten Mark Lemmer et Mike Brauwn een uitstekend debuut in de BTCS mocht vieren. Na hen volgde de Renaults van “solorijders” Christian Sterckx en Christian Franck.
Klassement : 1. Vanbellingen-Maes (BMW M3 Silhouette) 21 ronden ; 2. Bouvy-Kelders (Renault Mégane) op 11.833 ; 3. Dermont-Lémeret (Mazda RX8 Silhouette) op 25.793 ; 4. Stéveny-Dockerill (KIA Pro_Cee'd Silhouette) op 43.284 ; 5. Fumal-Soulet (Touring Cup) op 1.08.630, 1ste in S2 ; 6. Moonens-Redant (BMW M3 Silhouette) op 1.09.795 ; 7. Schmetz-Gomez (Touring Cup) op 1.12.302 ; 8. Wauters-Vanhooydonk (KIA Pro_Cee'd Silhouette) op 1.28.345 ; 9. Qvick-Jonckheere (BMW M3) op 1.33.012 ; 10. Servais-Fontaine (Touring Cup) op 1.36.141... 16. Lemmer-Brauwn (Honda Integra) op 1 tour, 1ste in T2; enz.