De naam Kabura verwijst naar het snerpende geluid dat een afgevuurde pijl maakt: het startschot voor de strijd. Een veelzeggende naam dus voor deze conceptcar, die nochtans nooit in productie is gegaan, ondanks sterke geruchten dat hij in 2009 op de markt zou komen. Schrale troost: de facelift van de RX-8 nam heel wat details van het prototype over.
De conceptcar had de vorm van een compacte berline van nauwelijks meer dan 4 meter. Een beetje naar het voorbeeld van de Toyota iQ had hij een interieur met 3+1 zitplaatsen, met een naar voren geschoven passagiersstoel zodat daarachter nog een volwassene paste. Instappen ging via twee deuren en een derde schuifdeur, die toegang gaven tot een opvallend en bijzonder licht interieur.
Technisch gezien verrast het model met zijn achterwielaandrijving. De motor was echter niet de Wankel uit de RX-8 maar wel een traditionele 2.0-viercilinder, gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak.
De Kabura was zijn tijd voor, met zijn zonnepanelen bovenaan de achterruit. Die moesten de temperatuur van het interieur regelen en de batterij helpen opladen. Grappig detail: door de cellen omhoog te klappen, functioneerden ze als een spoiler en werd achterin tegelijk meer hoofdruimte gecreëerd. Tot slot waren alle materialen in het interieur gemaakt uit industrieel afval. We zullen altijd een beetje betreuren dat hij er nooit is gekomen.