De groep MG-Rover had de reputatie om nieuwe auto’s te maken met bijeengesprokkelde restjes. Die recyclagekunst demonstreerde het ook met deze conceptcar. De MG F ken je ongetwijfeld: een roadster uit 1995 die het heeft uitgezongen tot het eind van het merk en die onderweg van naam veranderde naar TF. In 2003 Probeerde MG zijn tweezitter terug aantrekkelijk te maken met deze hybride conceptcar.
Hoop in elk geval niet op de verfijning van een Toyota Prius van destijds: de afwerking was rommelig, energierecuperatie was niet mogelijk en van een variabele overbrenging voor de twee motoren was geen sprake. Neen, MG hield het zo eenvoudig (lees: zo goedkoop) mogelijk: een 1,8-litermotor van 160 pk op de achterwielen (gekoppeld aan een manuele vijfbak) en een elektromotor van 40 pk op de voorwielen (met een automatische overbrenging). Twee motoren, twee transmissies, maar één gaspedaal om het vermogen van beide krachtbronnen te regelen…
De conceptcar laadde zijn batterij enkel op met de verbrandingsmotor en ging eerder voor prestaties dan zuinigheid. De vier wielen kregen namelijk samen zo’n 200 pk te slikken. Helaas was er geen sprake van om de technologie over te brengen naar productiemodellen. Dat liet de financiële gezondheid van de Britse groep op geen enkele manier toe.