De lijnen waren scherp en braken nogal brutaal met de vorige modellen van het merk. Peugeot toonde met dit concept zijn nieuwe designtaal. De kers op de taart voor de Fransen was het nieuwe logo. Het model verleidde onmiddellijk, temeer omdat zijn concept van roadster-coupé sommige Duitse concurrenten flink pijn kon doen…

Technisch

Deze 2+1-zitter had een hybride aandrijving, met een 1.6 THP-benzinemotor van 218 pk en een elektromotor van 95 pk op de achteras. Opgeteld gaf dat een totaal van 313 pk op de vier wielen. Deze hybride, die niet kon worden ingeplugd, had een gemiddeld verbruik van 4,9 l/100 km en een CO2-uitstoot van 119 g/km.

Interieur

De SR1 verraste ook met zijn interieur, dat analoge tellers combineerde met digitale. De kristallen tellers gaven bijvoorbeeld het momentane verbruik en het rijbereik weer, en er was een uurwerk in het dashboard ingewerkt. De derde zetel achteraan kon alleen worden bereikt als je de middenconsole verschoof…

Productie

Met dit model wist Peugeot al snel de grote massa te verleiden, maar de constructeur bekende meteen kleur: de stijl en het logo zouden hun weg vinden naar andere modellen van het gamma, maar een productie had de constructeur niet voor ogen. En daar kwam Peugeot nooit op terug: vandaag bevat het gamma geen enkele cabriolet meer.