De Sprint erfde de rechthoekige koplamp en het zwarte zadel met witte bies, maar we zien op de nieuweling echter ook handvaten voor de passagier, nieuwe achteruitkijkspiegels en dito dashboard.
De grootste verandering komen tegen ter hoogte van het rijwielgedeelte. Ten opzichte van z’n voorganger groeide de maat van de wielen met 1 inch. Hierdoor heeft de nieuwe Sprint 12-inch wielen en die 12-inch exemplaren zijn een primeur: grote wielen voor een “small body” model. Vespa-rijders mogen zich dus aan een beter weggedrag verwachten.
De Primavera was reeds een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de ter ziele gegane LX, maar de Sprint doet daar dus nog een schepje bovenop. Je krijgt immers de stabiliteit van de grote Vespa’s, gecombineerd met de wendbaarheid van de kleinere modellen. Dit gaat een plezier zijn om mee te rijden.
De Sprint zal beschikbaar zijn met een 50 cc viertakt blok (in een versie van 25 en 40 km/u) en met het nieuwe 125 cc 3V blok. Hou rekening met een prijs van 4.319 euro voor de 125 cc.