In tegenstelling tot de BMW 4-Serie Cabriolet, beschermt de Mercedes C-Klasse Cabriolet zijn inzittenden met een stoffen dak. Volgens het merk is dit dak bijzonder goed geïsoleerd en blijven in gesloten toestand de aerodynamische kwaliteiten van het model behouden. De open- en sluitoperatie duurt maar twintig seconden en kan uitgevoerd worden al rijdend tot 50 km/u. Het koffervolume varieert logischerwijze volgens de positie van het dak: 285 of 360 liter.
Heb je het koud?
Mercedes neemt de uitrusting van de E-Klasse Cabriolet over om de inzittenden te isoleren van koude en wind. De Aircap-windgeleider komt tevoorschijn zodra het dak in de koffer is opgeborgen om de turbulenties boven de hoofden te minimaliseren. De passagiers voorin genieten van verwarmde zetels, maar ook van de Airscarf, een stroom van warme lucht die de nek zachtjes opwarmt.
De versies
Qua motoren levert Mercedes geen half werk. Als diesels biedt de constructeur de C220d en C250d met respectievelijk 170 en 204 pk. Het gamma van de benzines omvat de C180 (156 pk), C200 (184 pk), C250 (211 pk), C300 (245 pk) en C400 (V6, 333 pk).
AMG
Terwijl Mercedes niet spreekt over een 63 AMG, kondigt het wel al een C43 AMG 4-Matic aan. Dit model is uitgerust met een drieliter biturbo V6 die maar liefst 367 pk ontwikkelt. Die cavalerie duwt het model naar 100 km/u in 4,8 seconden. De transmissie wordt toevertrouwd aan een automaat met negen versnellingen en gebeurt op de vier wielen.