201902061339021vwpassatgte.jpg
De plug-in hybride versie van de Passat was bij ons uit de Volkswagen-catalogus verdwenen maar keert dit jaar terug naar de markt, en dat als berline en als breakversie Variant. Hij ondergaat niet alleen dezelfde uiterlijke en technologische evoluties als de ‘gewone’ Passat, maar meet zich bij deze opfrisbeurt meteen ook een grotere batterij aan.

201902061338572vwpassatgte.jpg
201902061338593vwpassatgte.jpg

13 kWh

Concreet is de opslagcapaciteit van de accu gegroeid van 9,9 naar 13 kWh, een winst van liefst 31 procent. Het zuiver elektrische rijbereik op de nieuwe WLTP-meetcyclus (die behoorlijk realistisch is) ligt op 55 kilometer. Maar volgens de oude cyclus (NEDC) geraakt hij 70 kilometer ver, wat 20 kilometer meer is dan voordien.

201902061339004vwpassatgte.jpg

4 uur stekkeren

De Passat GTE heeft een interne lader van 3,6 kW. Aan een wallbox of laadpaal herlaadt hij zich zo in 4 uur. Aan een ‘gewone stekker’ moet je op een 6-tal uur rekenen van leeg naar vol.

201902061339005vwpassatgte.jpg
201902061339016vwpassatgte.jpg

218 pk

Technisch gezien is de aandrijflijn dezelfde als in de vorige Passat GTE. Hij combineert dus nog steeds een 1.4 TSI (156 pk) met een elektromotor (115 pk) via een gerobotiseerde zesbak met dubbele koppeling DSG. Het totaalvermogen van het systeem piekt op 218 pk.

%%pbox_7%%