Is het mogelijk om aan het ‘grijze’ design van een Duitse monovolume een exotisch accent toe te voegen? Ja, zo bewijst Volkswagen met een avontuurlijke Cross-versie van de gefacelifte Touran.

Mirakelrecept

Net als zijn voorganger krijgt de CorssTouran kunststof koetswerkverbredingen, een hogere bodemvrijheid en enkele specifieke technische aanpassingen. Op papier een erg bescheiden operatie, maar het resultaat is geslaagd.

20 mm hoger

Het koetswerk ligt nu twee centimeter hoger en vooraan en achteraan monteert Volkswagen banden met verschillende afmetingen: 215 vooraan en 235 achteraan. De 17-duimsvelgen zijn specifiek voor de Cross.

Leer binnenin

Standaard krijgt de CrossTouran leder, maar niet op de zetels. Het stuur, de versnellingspook en de handrem worden met het edele materiaal bekleed, terwijl de zetels een specifieke stoffen bekleding krijgen.

Aardgas

In het klassieke motorengamma vinden we de vertrouwde TSI- en TDI-motoren met 105 tot 170 pk. Origineel is de EcoFuel-versie op aardgas. Die is tegelijkertijd ecologisch en economisch. Hij haalt een gemiddeld verbruik van 4,8 l/100 km, een C02-uitstoot van 133 g/km en een autonomie van bijna 2.000 km dankzij de twee reservoirs (benzine en aardgas).