20210609105118bmwx3etx4(1).jpg

De X3 en X4 veranderen bij hun facelift vrij opvallend. Zo sluit het front uiterlijk voortaan nauwer aan bij dat van de X2 dankzij een hertekende bumper, nieuwe full-ledkoplampen en een nieuw radiatorrooster. Achteraan zijn de wijzigingen lichter, want daar is enkel het design van de lichtblokken herwerkt.

Licht hertekend interieur

20210609105119bmwx3etx4(2).jpg

Ook in het interieur valt er nieuws te rapen, vooral in de vorm van steeds grotere schermen. Standaard is het centrale scherm 10,25 duim groot, maar als optie kan het groeien tot 12,3 duim. Verder is de middenconsole licht herwerkt en zien we daar de versnellingspook die tegenwoordig overal in het gamma van de constructeur wordt gebruikt.

Mildhybride voor iedereen

20210609105118bmwx3etx4(3).jpg

De aanpassingen zijn echter niet louter uiterlijk. BMW introduceert namelijk ook een milde hybridisering op alle motoren in de neus van de SUV. Een ander belangrijk detail is dat voortaan enkel nog de achttrapsautomaat beschikbaar is.

X3 en X4 M

20210609105119bmwx3etx4(4).jpg

Net zoals de X3 en X4 ondergaan ook hun sportieve afgeleiden van M de nodige wijzigingen. Uiterlijk zien we dezelfde veranderingen als aan de klassieke versies, namelijk hertekende bumpers en lichten. Onder de motorkap wint de zes-in-lijn aan spierkracht. Hij ontwikkelt nog steeds 510 pk, maar het koppel neemt toe tot 650 Nm. Daarmee sprinten de X3M en X4M 0,3 seconden sneller naar 100 km/u, namelijk in slechts 3,8 tellen.