Pierre-Benoit Sepulchre

8 APR 2020

Zo bieden dealers de coronacrisis het hoofd

Nieuwe technologie brengt hulp.

Autodealers maken geen deel uit van de bedrijven die de Nationale Veiligheidsraad niet ziet als “cruciaal en essentieel”. Daarom moeten zij tot nader order de deuren gesloten houden. Voor de zaken is dat geen goed nieuws.

Daarom zijn de spelers in de sector op zoek naar oplossingen om hun klanten te blijven helpen en ze zelfs nog auto’s te kunnen blijven verkopen. Bij FCA (Fiat Chrysler Automobiles) heeft de Belgische invoerder net het initiatief CAR@HOME gelanceerd. Dat is een videoconferentiesysteem waarmee de dealer in contact kan blijven met de klant maar ook met potentiële kopers “in zoverre de betrokken werknemers op een reglementaire manier kunnen werken”, benadrukt FCA. Er is dus geen sprake van dat de inkomsten voor de gezondheid van het personeel of de klant komen.

Het initiatief wordt gepromoot via een digitale campagne met als titel “Onze auto’s staan stil, maar wij blijven u helpen”. Het nieuwe systeem voor de sector wordt aangeboden aan dealers die ermee willen werken.

Cardoen verkoopt online

Bij autosupermarkt Cardoen is men al even creatief, want je kan er je auto nu online kopen. Je kan niet alleen van op afstand een optie nemen maar ook een virtuele afspraak inboeken met een verkoper. Die kan dan met jou een rondje door de auto doen via WhatsAspp of FaceTime. Als je overtuigd bent, krijg je het verkoopcontract per mail doorgestuurd. Nadat de betaling correct is uitgevoerd, belooft Cardoen de auto binnen de tien dagen gratis bij je thuis af te leveren.
Advertentie
Advertentie
Advertentie