Sébastien Vanhouche

9 DEC 2021

Scoop: de Purosangue SUV van Ferrari in zijn definitieve vorm!

De eerste SUV van het merk met het steigerend paard in zijn logo toont eindelijk hoe hij er zal uitzien. Ja, er zit nog een dikke laag camouflage rond, maar we kunnen toch al enkele bijzonderheden spotten!

De eerdere ‘mules’ van de SUV van Ferrari dienden eerder om zijn techniek te testen onder verschillende omstandigheden. Zijn vorm leek leek gek genoeg wat op die van een plat gemaakte Maserati Levante. Maar voor het eerst lijkt de Purosangue over zijn definitieve koetswerk te beschikken voor het testwerk op de weg.

Een laag-bij-de-grondse SUV…

Hoewel hij nog goed ingepakt is, geeft dit prototype al enkele geheimen prijs. Hij wordt aangekondigd als SUV, maar de Purosangue lijkt extreem laag. Veel lager dan een Lamborghini Urus of een Aston Martin DBX, zijn rechtstreekse concurrenten. Je zou hem zelfs kunnen zien als een vierdeurs opvolger van de GTC4 Lusso, eerder dan een nieuw model. De Purosangue zal trouwens de plaats van de Lusso innemen in de catalogus van de Italianen. 

Wat zit er onder de motorkap

We hopen natuurlijk op een atmosferische V12, zoals Ferrari ze zo schitterend kan maken, onder de motorkap van deze SUV. Maar het is veel waarschijnlijker dat we er een V8 of V6 met milde hybridetechniek in aantreffen, of zelfs een plug-in, zoals bij de SF90 en de 296 GTB. Net zoals de GTC4 Lusso, kunnen we ons ook inbeelden dat er keuze zal zijn tussen verschillende motoren

In de toekomst zelfs… een elektrische versie

De Purosangue wordt gebouwd op een nieuw platform dat voor de gelegenheid speciaal ontwikkeld werd. Het zou best lang moeten meedraaien, dus het is niet onmogelijk dat Ferrari het gebouwd heeft met de mogelijkheid om er op termijn een grote hoeveelheid batterijen in onder te brengen. Maar dat zal ongetwijfeld niet het geval zijn bij zijn lancering: de foto’s die onze spionnen maakten, tonen duidelijk 4 uitlaatpijpen! De Purosangue zou echter een aantal ‘’grote nieuwigheden” kunnen kunnen betekenen voor Ferrari: de eerste SUV, maar ook het eerste elektrische model met een steigerend paard.


?

Advertentie
Advertentie
Advertentie