20190730090039nissan-navara-double-cabblueicelanddynamicfront.jpg

Na zijn Franse neef, de Renault Alaskan, krijgt de Nissan Navara nu ook een technische update. Die heeft in de eerste plaats betrekking op de motor: de 2.3 diesel beantwoordt nu aan de Euro 6d-TEMP-norm en is beschikbaar met 160 of 190 pk. Technische wijzigingen, waaronder een tweede turbo zoals op de 190 pk-versie, doen het koppel van de basismotor met 22 Nm toenemen tot 425 Nm (450 Nm op de 190 pk-versie). De Navara krijgt ook een nieuwe manuele zesbak. De zeventrapsautomaat blijft beschikbaar, maar alleen op de versie met 190 pk. Hij werd aangepast voor meer rijcomfort en respons.

20190730090041nissan-navara-double-cabblueicelanddynamic-offroad-13.jpg

Alle Navara’s krijgen voortaan schijfremmen achteraan in plaats van trommelremmen, en een vijfarmige achterophanging. De bladvering verdwijnt dus volledig op de Navara om het rijcomfort te verhogen. Het laadvermogen neemt bovendien toe met 55 tot 95 kilogram, afhankelijk van de uitvoering. De nieuwe Navara kan zo tot 1.180 kilogram in zijn laadbak vervoeren.

20190730090040nissan-navara-double-cabblueicelandinterior-2.jpg

Tot slot zijn er nog enkele lichte wijzigingen in de uitrusting: het touchscreen gaat van 7 duim naar 8 duim, er zijn nieuwe velgen en enkele nieuwe cosmetische details. De meest luxueuze uitvoeringen krijgen modernere led-koplampen in een zwart glanzende behuizing.

20190730090034nissan-navara-double-cabblueicelanddetailsfront-lights-3.jpg