20190424085715212248592019-nouveaurenaultalaskan.jpg

Dankzij de Nissan Navara kon Renault in 2017 toetreden tot de pick-upmarkt, net als de Mercedes X-Klasse. Nu kondigt het Franse merk technische verbeteringen aan voor de nieuwe jaargang die in de herfst verwacht wordt.

20190424085717212248642019-nouveaurenaultalaskan.jpg
20190424085718212248632019-nouveaurenaultalaskan.jpg

1,1 ton

De achterophanging wordt eerst en vooral vernieuwd, met een meerarmige achteras, waardoor het laadvermogen toeneemt tot 1,1 ton. Afhankelijk van de versie gaat het om 127 tot 146 kilogram. De Alaskan krijgt achteraan nu ook schijfremmen, om de massa efficiënter tot stilstand te brengen.

20190424085716212248612019-nouveaurenaultalaskan.jpg

Infotainment

De automatische noodremhulp wordt nu vanaf de basisuitvoering standaard. De pick-up krijgt ook een stabilisatiehulp voor aanhangers. Je kunt tot 3,5 ton trekken met de Franse pick-up. Er is ook een nieuw infotainmentsysteem dat compatibel is met Android Auto en Apple CarPlay, en een 360-gradencamera om het manoeuvreren in penibele situaties makkelijker te maken.

20190424085717212248622019-nouveaurenaultalaskan.jpg

Meer koppel

De Alaskan krijgt een nieuwe generatie Blue dCi-motoren, die schoner moeten zijn. De Blue dCi 160 ziet zijn koppel toenemen tot 425 Nm (22 Nm extra). De Blue dCi 190 doet het met 450 Nm. Klanten kunnen kiezen tussen een manuele zesbak en een zeventrapsautomaat.