20210329140617peugeot308phev2103styp007b.jpg
Peugeot heeft onlangs zijn nieuwe C-segmenter 308 gelanceerd en die belooft het meest diverse motorenpalet van het hele gamma: hij is verkrijgbaar met een dieselmotor, benzinemotoren, als plug-inhybride en in een puur elektrische versie. Wij hoopten daarnaast dat er op termijn ook een 308 “Peugeot Sport Engineered” zou komen, met een extra krachtige plug-inhybride aandrijflijn en een onderstel dat op dynamisch stuurplezier is afgesteld. De 308 deelt zijn EMP2-platform met de 508 die al zo’n PSE-versie heeft, dus technisch zijn er geen bezwaren tegen zo’n variant.

Helaas ziet Peugeot-productbaas Jérôme Micheron andere obstakels, zo vertelde hij aan het Britse magazine Autocar: “We denken er nog wel over na, maar die markt is ingrijpend gekrompen”. Ondanks de plug-inhybride technologie zou de CO2-uitstoot van een zo’n extra krachtige 308 PSE te hoog uitvallen op de langere termijn en dat zou de kansen op voldoende hoge verkoopcijfers fnuiken. Toch heeft Micheron beloofd dat er wel nog een ander model met PSE-badge zal komen in het Peugeot-gamma, al wil hij daar nog niets meer over verklappen.
20210329140617peugeot308phev2103styp222.jpg