20210315092515ioniq5.jpg

Hyundai opent officieel de orderboekjes voor zijn nieuwe en onlangs voorgestelde elektrische wapen Ioniq 5. Heel lang zal je er trouwens niet op moeten wachten, want Hyundai belooft dat de eerste exemplaren al in de maand juni bij de dealers zullen staan.

3 fundamentele keuzes

Het Ioniq 5-gamma is vandaag opgebouwd rond drie assen:

  • De opslagcapaciteit van de batterij (58 of 72,6 kWh)
  • Twee- of vierwielaandrijving (een of twee elektromotoren)
  • Het uitrustingsniveau: Core of Balance
20210315092354ioniq5.jpg

Vanaf 45.999 euro

De batterij van 58 kWh is enkel verkrijgbaar met achterwielaandrijving (170 pk) en in het laagste uitrustingsniveau Core. Hij kent een catalogusprijs van 45.999 euro. Gelukkig is de standaarduitrusting al genereus (full-ledlampen, digitaal dashboard, achteruitrijcamera, Highway Driving Assist enzovoort). Je krijgt voor dat bedrag bovendien al toegang tot een elektrisch platform van 800V waarmee je aan heel hoge snelheid kan opladen. Die technologie was tot op heden het voorrecht van veel duurdere modellen (Porsche Taycan, Audi e-tron GT).

Reken op iets minder dan 50.000 euro voor dezelfde configuratie (achterwielaandrijving en Core) met de grote batterij van 73 kWh (49.249 euro). Die geeft een WLTP-rijbereik van meer dan 450 kilometer, tegenover zo’n 380 kilometer voor de variant van 58 kWh – de exacte cijfers moeten nog worden gehomologeerd.

Zonnepanelen

20210315092457ioniq5.jpg
Het uitrustingsniveau Balance is enkel verkrijgbaar met de batterij van 73 kWh. Het biedt nog heel wat extra uitrusting en kost minstens 53.180 euro. Het niveau Balance laat bovendien de keuze tussen de versies Vision (met een panoramadak) of Solar (met geïntegreerde zonnepanelen). Deze topversies blijven ook met vierwielaandrijving onder de grens van de 60.000 euro.
20210315092353ioniq5.jpg

Op zoek naar een elektrische wagen?

Ben jij op zoek naar een elektrische wagen? Kies uit meer dan 30.000 wagens op VROOM.be. Nieuw én tweedehands! Ontdek onze nieuwste zoekertjes voor elektrische wagens nu hier: