De nacht heeft de tendensen van het begin van de wedstrijd bevestigd, waarbij de Belgische teams samen met de beste Engelse en Franse teams voor de eerste plaatsen strijden.
Na 12 uren voerden Nava-Gressens-Vanhakendover-Colman (Cornelis Racing Quick) de meute aan voor Bentchikou-Van Impe-Dupassage-Leenders (Arabian Sun Horses SMR) en Mérafina-Rousseau-Orgeval-Rivière (TTM Compétition), de enige franse equipe die over een TDI BleuMotion beschikt.
Pulinx-Palttala-Verbist-Fumal-Corthals (MPM Racing) volgden echter op korte afstand en verhoogen tijdens het tweede deel van de nacht het ritme. Zij konden van de problemen met de ruitenwissers van de leidende teams profiteren om de kop van de wedstrijd over te nemen. Het was opvallend hoeveel teams met nukkige ruitenwissers kregen af te rekenen, toen de weergoden de sluizen boven Francorchamps openden.
Na 16 uren wedsrijd lag MPM nog steeds voor Cornelis Racing Quick … maar kort daarna werden de posities omgedraaid. MPM kreeg 3 ronden aangesmeerd voor het niet respecteren van de safety-car procedure. Bovendien kwam Chad Racing met Philippe Steveny aan het stuur stevig opzetten. Wilfried Merafina verloor veel tijd na een breuk aan de ophanging.


Klassement op 6 uren van de finish: 1. Stéveny-Dockerill-James-Kane (Chad Racing) 303 ronden ; 2. Nava-Gressens-Vanhakendover-Colman (Cornélis Racing Quick) op 2.21 ; 3. Pulinx-Palttala-Verbist-Fumal-Corthals (MPM Racing) op 1 ronde ; 4. Viron-Richard-Bordet-Dupon (MTE Rétrodor) ; 5. Jacobs-Gillard-Pinto-Bussolini (SMR) op 3 ronden ; enz.