De XB7 is een echt succesnummer voor Alpina! Het merk heeft er maar liefst 2.880 van verkocht sinds 2020, waarvan 550 in Europa. De specialist uit Buchloe heeft zijn grootste model dan ook nog wat verder verbeterd, waardoor de XB7 voor 2025 nog meer luxe en raffinement biedt aan zijn gefortuneerde eigenaars.

Advertentie
Advertentie

Na een eerste verjongingskuur in 2022, geniet de Alpina XB7 van nog een update voor 2025. Het interieur kan worden bekleed in nog hoogwaardigere materialen dan voordien, de koets rolt op nieuwe 23-inch velgen en de diffusor achteraan is iets groter geworden. Er zijn ook twee nieuwe afwerkingen bijgekomen voor het exterieur: Black en Aluminium Satin Line. Zoals hun naam aangeeft, kan je daarmee de uiterlijke details van de Duitse SUV - inclusief zijn 4 uitlaatpijpen - in het zwart of matgrijs laten afwerken.

Manufaktur, maar nog steeds 457 kW (621 pk) en 800 Nm voor de XB7

Onder de motorkap van de Alpina XB7 Manufaktur is er echter niets veranderd aan de 4,4 liter-V8 van BMW. Hij ontwikkelt nog steeds 457 kW (621 pk) en 800 Nm koppel. Voldoende vermogen om dit 2,73 ton zware beest van 5,195 m lang, 2 m breed en 1,797 m hoog in amper 4,2 seconden naar 100 km/u te katapulteren. De topsnelheid bedraagt dan weer 290 km/u. Je zal dus nog steeds indruk maken op de Duitse Autobahn.

Duurste Alpina van allemaal, vanaf 193.702 euro

De XB7 Manufaktur geniet ook van een speciaal door Alpina ontwikkelde luchtvering, waarmee je de bodemvrijheid over 40 mm kan laten variëren. De luxe-SUV is ook uitgerust met achterwielen die tot 2,3 graden kunnen meesturen, voor nog meer comfort en dynamiek, zoals enkel Alpina dat kan. Geloof ons, we hebben het getest. Maar met al deze indrukwekkende techniek is de nieuwe XB7 Manufaktur natuurlijk niet goedkoop. De prijzen beginnen namelijk pas bij 193.702 euro in België, waarmee het ook de duurste Alpina is van allemaal!