In februari kondigde Audi-topman Markus Duesmann in de Duitse krant Handelsblatt nog aan dat de A1 zou verdwijnen, net als de Q2: “We gaan ons gamma naar onderen toe beperken en uitbreiden naar boven toe.” Een stelling die vandaag enigszins tegengesproken wordt door Oliver Hoffmann, die aan het hoofd staat van het technische departement van het merk. De man, die ingenieur is van opleiding, vertelde aan het magazine Automobilwoche dat het merk plant om “de belangrijkste segmenten te elektrificeren tegen 2027”, waaronder ook “het A-segment, waar we een duidelijke nood zien aan premium elektrische voertuigen in de toekomst.”

We weten dat de eerste 100% elektrisch ontwikkelde Volkswagen in 2025 op de markt komt. Een VW ID.2 waarvan ook versies terug te vinden zullen zijn in de catalogi van Skoda en Seat. Audi volgt blijkbaar ook met een model dat op het nieuwe platform van elektrische voertuigen gebouwd zal worden, dat in 2026 gelanceerd wordt in het kader van het door de VW-groep aangekondigde Trinity-project.

Hoffman gaf geen verdere details over het project. Het is meer dan waarschijnlijk dat het model een volledig nieuw concept wordt, de eerste 100% elektrische stadswagen ontwikkeld door de ingenieurs in Ingolstadt. 


?