De gefacelifte versie van de Audi A4 landt stilaan bij de dealers en zal daar niet lang meer naast de ‘oude’ RS4 Avant staan. Audi onthult vandaag namelijk de ‘nieuwe’ RS4 Avant. Het in 2017 geïntroduceerde model ruimt dus baan voor deze gemoderniseerde RS4, die tegen het eind van het jaar in de showroom staat.
De belangrijkste uiterlijke evolutie situeert zich vooraan.
Voor:
Na:
Achteraan duiken nieuwe lichtblokken met een modernere lichtsignatuur op.
Voor:
Na:
Het dashboard van zijn kant erft de jongste generatie van het MMI met aanraakscherm van 10,1 duim. Daardoor kan de RS4 Avant de draai-drukknop van zijn voorganger schrappen.
Geen extra pk’s
Audi grijpt de facelift niet aan om het vermogen van zijn gespierde break op te voeren. Echt nodig lijkt dat ook niet: onder de motorkap van de RS4 Avant ligt nog steeds de 2.9-V6 biturbo van 450 pk en 600 Nm. Die is gekoppeld aan een tiptronic-achttrapsautomaat en een quattro-vierwielaandrijving die lichtjes de achteras bevoordeelt (40/60 bij normaal rijden) en laat de break van 0 naar 100 km/u sprinten in 4,1 seconden.