De 50 Quattro is iets minder krachtig en heeft een batterij met een lagere capaciteit. Maar hij doet de basisprijs van de e-tron wel dalen van € 82.400 naar € 70.950.
Quattro
Het nieuwe model heeft nog steeds een elektromotor op elke as, waardoor hij nog steeds vierwielaangedreven is. Het gecombineerde vermogen daalt wel naar 230 kW (313 pk). Het koppel bedraagt 540 Nm. Ter vergelijking: de e-tron 55 Quattro produceert 360 pk (265 kW) en 561 Nm, en zelfs 408 pk (300 kW) en 664 Nm in overboostmodus. De nieuwe 50 Quattro zet nog wel correcte prestaties neer: Audi spreekt van 0-100 km/u in 7 seconden en een topsnelheid van 190 km/u.
Rijbereik
De nieuwe instapversie heeft dus een batterij met lagere capaciteit. In de 55 Quattro bedraagt die 95 kWh, in de 50 Quattro 72 kWh. Het WLTP-rijbereik daalt van 417 kilometer naar “meer dan 300 kilometer”.
De nieuwe Audi e-tron 50 Quattro wordt uiteraard ook bij Audi in Brussel gebouwd en zal in het derde kwartaal van 2019 gecommercialiseerd worden.