Bijna een jaar na de introductie van de coupé stelt Bentley de Continental GTC (convertible) voor. Op het menu: een stoffen cabriodak – zoals het hoort bij een auto van deze stand – en een imposant uiterlijk dat je meteen in hogere sferen brengt.

Nu al een nieuwe GTC? Inderdaad, het vorige model werd nog maar in 2006 voorgesteld en was toen een nakomertje in de GT-reeks, waarin oorspronkelijk geen cabriolet voorzien was. Van de tweede generatie komt er wel meteen een cabrio (leverbaar vanaf eind dit jaar) omdat Bentley de timing van de verschillende modellen beter op elkaar afstemt.

Assertiever

Hoewel Bentley het heeft over een volledig nieuwe auto, spreken we beter over een grondige evolutie op basis van hetzelfde platform. De stijl werd scherper en assertiever: de koplampen zijn met leds afgewerkt, het radiatorrooster staat rechter, de velgen gaan tot een diameter van 21 duim, de heupen kregen extra volume en de achterlichten met dubbele hoefijzervorm verwijzen naar de Mulsanne. Imposant, maar een tikkeltje minder elegant dan vroeger.

Vakwerk

Het interieur wordt nog altijd met de hand afgewerkt en verwent de vier inzittenden met zachte lederhuiden, hout en dikke tapijten. Typisch Brits vakwerk. Heb je een pijnlijke schouder of ben je gewoon te lui om de veiligheidsgordel te grijpen? Geen probleem, deze Bentley reikt de gordels automatisch aan. Met het dak open houdt een speciale verwarming jouw nek warm, zelfs als alle voetgangers staan te rillen in de kou.
Voor wie gevoelige oren heeft, voorziet Bentley een stoffen kap uit meerdere lagen, een akoestische voorruit en extra isolatiepanelen, zodat je het gevoel krijgt in een coupé te rijden.

Zelfde techniek

Onder de motorkap schuilt dezelfde techniek als in de coupé: een dikke zesliter W12 die op benzine, biobrandstof of een combinatie van beiden kan draaien. Vierwielaandrijving verdeelt de beschikbare kracht (575 pk en 700 Nm koppel!) over de voor- en achteras in een 40/60-verhouding.