Vijf jaar geleden stortte de Britse luxeconstructeur Bentley zich op de productie van honing in samenwerking met milieuvereniging Buckley Bees. Een zet die heel erg binnen de tijdsgeest past, en eentje die sindsdien is gekopieerd door showbizzsterren als Beyoncé en David Beckham, om er maar een paar op te noemen. Om deze exclusieve honing te produceren, kan Bentley rekenen op een kolonie van een miljoen bijen, waarvan er dit jaar 400.000 zijn bijgekomen.
Net als de exclusieve limousines die druppelsgewijs de fabriek in Crewe verlaten, is de productie van deze bijzondere nectar niet voor iedereen. Er zijn slechts 500 potten Black Edition Label-honing beschikbaar (met de oogst van de oudste bijenkorven), terwijl de 1.000 potten Regular-honing gevuld zijn door de 400.000 nieuwe Apis mellifera. In totaal dragen maar liefst 17 bijenkorven bij aan de productie van de Bentley-honing op het historische fabrieksterrein van Crewe.
De honing is echter niet te koop, maar wordt gebruikt als geschenk voor bezoekers van het merk of bij evenementen die in de fabriek worden georganiseerd. Dit om aan te tonen dat de constructeur, onder meer met zijn Beyond100-strategie, gevoelig is voor milieukwesties.