20210803073420bentleymulsannelimo(1).jpg

Hoewel de Mulsanne vorig jaar op pensioen is gegaan, keert hij vandaag nog even terug in een extra lange en exclusieve vorm. Wil Bentley zijn vlaggenschip dan terug tot leven wekken? Helemaal niet. De ‘nieuwe’ exemplaren zijn in werkelijkheid gebaseerd op auto’s die in 2015 zijn gebouwd en verkocht, maar die nooit werden ingeschreven. Ze hebben dus geen kilometers, zijn nieuw en moeten enkel nog worden opgefrist en verlengd.

20210803073420bentleymulsannelimo(3).jpg

Gi-gan-tisch

Deze limousineversie voegt een volledige meter toe aan de lengte en heeft een 7,9 centimeter hoger dak. De vergroting is zo fors dat er achterin voortaan 4 stoelen staan. Ja, deze Bentley is een zeszitter. Voor de rest domineren luxe en comfort zodat je je hier als in een privéjet voelt. Onder de motorkap is niets veranderd. De legendarische 6,75 liter grote V8 van Bentley behoudt zijn twee turbo’s en is nog steeds goed voor 512 pk en een koppel van 1.020 Nm. Dat moet meer dan volstaan om de passagiers van deze limousine in het grootste comfort te vervoeren.

20210803073421bentleymulsannelimo(4).jpg

5 unieke exemplaren

Er zullen slechts 5 exemplaren worden gebouwd met een onbekend prijskaartje, dat echter bij het formaat van dit gevaarte zal passen. Een zeldzaam feit in de wereld van de luxe en overmaat is dat de auto deze keer niet op maat van de klant wordt gebouwd. De wagens behouden namelijk hun oorspronkelijke specificaties zoals ze in 2015 waren besteld. Er is daarom een blauwe, een zwarte, een rode en een grijze, telkens met tweekleurige lak, en een laatste volledig zwart exemplaar. Je moet dus uit die 5 kiezen. Het zal niemand verbazen dat alle exemplaren zich vandaag in de Verenigde Arabische Emiraten bevinden. Gelukkig kunnen ze indien nodig overal in de wereld worden geleverd. Gelukkig maar…

20210803073421bentleymulsannelimo(2).jpg