Zijn naam is een hele mondvol, maar dit beest bewijst dat Duitsers voor grote sensaties kunnen zorgen. G-Power heeft zich over de 1-Serie M Coupé gebogen en de zescilinder turbomotor omgeruild voor de V8 uit de M3, weliswaar met enkele aanpassingen.
De V8 uit de M3 in het vooronder van de 1-Serie M Coupé geplaatst en op enkele punten verbeterd. Zo kreeg hij een compressor om ongeveer 600 paarden te leveren aan de krukas, zeer hoog in de toeren (7.800 tr/min). Ook het koppel is stevig: 580 Nm bij 3.900 tr/min.
Als een vulkaan
Uiteraard levert deze bolide topprestaties: meer dan 330 km/u topsnelheid en 0 tot 100 km/u in 4,4 seconden. De achterwielaandrijving bezorgt je gegarandeerd koude rillingen op een natte ondergrond, maar de tuner had het goede idee om zijn speeltje uit te rusten met een automaat met dubbele koppeling (DCT), zodat de bestuurder beide handen op het stuurwiel kan houden.
Veel carbon
De harttransplantatie is niet de enige aanpassing. G-Power hield zich ook bezig met het uiterlijk, maar bleef opvallend discreet. De motorkap en kofferklep zijn nu van koolstofvezel. Voorts kreeg de kleine coupé koolstof-keramische remmen, een andere ophanging en 20-duimsvelgen.