Net als Porsche heeft BMW een lange traditie van M3’s voor het circuit: de BMW M3 Evolution (1988), BMW M3 Sport Evolution (1990), BMW M3 GT (1995), BMW M3 CSL (2003), BMW M3 GTS (2010) en BMW M3 CRT (2011). Al deze modellen richten zich op liefhebbers die regelmatig op een circuit rijden. Deze M4 GTS volgt dezelfde logica.

Jacht op de kilo’s

Zoals gebruikelijk jaagt BMW op overtollige kilo’s. Vermoedelijk (hopelijk?) zit er niet te veel uitrusting op, maar BMW spreekt in de eerste plaats over de materialen, zoals de voor- en achtervleugels in koolstofvezel (allebei regelbaar) en de motorkap CFRP (plastic verstevigd met koolstofvezel). Dit zorgt voor een beter zwaartepunt.

Water in de motor

BMW geeft geen indicatie over het vermogen of het koppel van de motor, maar spreekt wel over waterinjectie in de inlaat, bedoeld om de temperatuur in de verbrandingskamer te verminderen. Op die manier wint de motor zowel vermogen als koppel, terwijl de onderdelen minder zwaar belast worden.

Suggestieve stijl

Je kunt moeilijk naast de enorme achtervleugel kijken, die er nochtans niet staat voor de show. Daar zorgen de opvallende oranje inzetstukken wel voor. Tot slot zijn er achterlichten met oleds.