20210526081406bmwm4cabriolet.jpg

Na de berline M3, de coupé M4 en in afwachting van de breakversie M3 Touring is dit de M4 Cabriolet. Als je trek hebt in de nieuwe ‘middelgrote’ sportwagen uit Beieren wordt het knap lastig om niet het koetswerk van je dromen te vinden.

20210526081449bmwm4cabriolet.jpg

Competition en xDrive

BMW stelt de open M4 voor in de topversies Competition en xDrive. Dat betekent dat onder de motorkap de tot 510 pk opgevoerde variant ligt van de 3.0-zescilinder in lijn M TwinPower Turbo. Daarmee is hij 60 pk krachtiger dan de vorige M4 Cabriolet. Bovendien is de open M4 standaard uitgerust met vierwielaandrijving, iets wat zijn voorganger niet kon aanbieden.

20210526081433bmwm4cabriolet.jpg

Die aandrijflijn is echter wel verstelbaar zodat je ook voor een achterwielaangedreven modus kan kiezen als je daar zin in zou hebben. Het geheel werkt samen met een 8-trapsautomaat M Drivelogic.

Stoffen kap

20210526081407bmwm4cabriolet.jpg
20210526081410bmwm4cabriolet.jpg

In vergelijking met de vorige generatie van de M4 Cabrio, die een hard wegklapdak gebruikte, keert hier de soepele stoffen kap terug. Die is 40 procent lichter dan het oude harde dak en maakt bovendien dat de koffer groter is (+80 liter) omdat de stoffen kap minder ruimte vreet. Ze kan in 18 seconden worden geopend, ook tijdens het rijden.

20210526081408bmwm4cabriolet.jpg

Productie in juli

BMW brengt de M4 Cabriolet officieel in juli op de markt, net na zijn productiestart.

20210526081409bmwm4cabriolet.jpg