De drukgevoede, drie liter grote zescilinder-in-lijn onder de motorkap is niet langer die uit de M 240i. De 2-Reeks op steroïden krijgt zowaar de zes-in-lijn van de M3 en M4. Om dat in de verf te zetten, heet hij niet langer gewoon M2, maar M2 Competition. Het vermogen stijgt van 370 pk naar 410 pk.
4,2 seconden
Niet alleen de pk’s nemen toe, maar ook het koppel: deed zijn voorganger het nog met 475 Nm, en 500 Nm in overboost, dan krijgt de M2 Competition 550 Nm. Op papier zorgt dat niet voor grote verschillen: 0-100 km/u gebeurt 0,1 seconden sneller, zowel met de manuele zesversnellingsbak als met de optionele M DKG-versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verzetten. Manueel duurt het nu nog 4,4 seconden, met de M DKG 4,2 seconden. Met het optionele M Driver’s Package gaat de topsnelheid er 10 eenheden op vooruit: tot 280 km/u.
Scherper
Daarnaast zorgen wijzigingen in de ophanging, het stuur en de afstelling van het sperdifferentieel ervoor dat de M2 Competition nog scherper stuurt dan zijn voorganger. Verder noteren we nog een nieuwe actieve uitlaatlijn en krachtigere optionele M Sport-remmen. De schijven vooraan worden iets groter (van 380 naar 400 mm) en er zijn zes vaste zuigers, tegenover vier op de standaardremmen.
Twee nieuwe kleuren
De M2 Competition valt vooral op door zijn gewijzigde voorkant, met hertekende zwarte nieren, en twee nieuwe koetswerkkleuren: Sunset Orange en Hockenheim Silver. Binnenin zijn er nieuwe optionele sportzetels en een rode startknop.