Begin dit jaar toonde BMW zijn nieuwe plug-inhybridegamma op het salon van Genève. Daar konden we de krijtlijnen ontdekken van de gereviseerde 530e. Die komt nu op de markt.
De batterij wordt niet groter, maar ziet zijn capaciteit wel toenemen van 9,2 kWh naar 12 kWh. Het koffervolume blijft met 410 liter dus ongewijzigd, maar de Duitse kilometervreter ziet zijn elektrische rijbereik wel toenemen tot 66 kilometer volgens de gecorreleerde NEDC-cyclus (tussen 61 en 66 kilometer afhankelijk van de uitvoering).
De aandrijflijn is nog steeds gebaseerd op een 2.0 turbobenzine van 184 pk en een elektromotor van 113 pk, in combinatie met een achttrapsautomaat. Het gecombineerde vermogen bedraagt nog steeds 252 pk en 400 Nm, maar de CO2-uitstoot daalt wel tot 36 gram (of tot 41 gram, afhankelijk van de uitvoering) volgens de gecorreleerde NEDC-cyclus.
De BMW 530e is er nu ook met xDrive-vierwielaandrijving. Het rijbereik bedraagt dan 56 tot 58 kilometer, de CO2-uitstoot 46 tot 49 gram. De nieuwe BMW 530e staat in de catalogus vanaf € 60.100 met achterwielaandrijving. xDrive kost € 2.750 extra.