Goed nieuws voor de nieuwe BMW 1-Reeks, die over is gestapt naar voorwielaandrijving: diezelfde omschakeling bij de X1 heeft de klanten niet afgeschrikt. Deze generatie van de SUV, die in 2015 werd gelanceerd en de achterwielaandrijving van de eerste generatie inruilde voor voorwielaandrijving, is een commercieel succes. Om dat succes verder te zetten, krijgt hij nu een kleine update.
Breder radiatorrooster
De X1 is eveneens besmet door het ‘groot radiatorrooster’-virus dat er momenteel bij BMW heerst. Het lichtjes bredere rooster wordt geflankeerd door led-koplampen met een nieuwe lichtsignatuur. Ook de voorbumper, met geïntegreerde mistlampen, werd lichtjes hertekend en krijgt grotere luchtinlaten.
Nieuwe kleuren
De achterkant van de BMW X1 belandt eveneens onder het mes. De achterlichten sluiter nauwer aan bij die van de rest van BMW’s X-modellen. Verder zijn er nog drie nieuwe koetswerkkleuren (Jucaro Beige, Misano Blue en Storm Bay) en vier nieuwe velgdesigns.
Interieur
Aan boord springen de veranderingen minder in het oog. De topversie van het infotainmentsysteem heeft een nieuw scherm van 10,25 duim groot en nieuwe functies, waaronder stembediening. Standaard is het scherm 6,6 duim groot, met de basisnavigatie 8,8 duim. Er zijn ook drie nieuwe kleuren zetelbekleding, zegt BMW.
Hybride
Het motoraanbod van de BMW X1 is uitgebreid, en zowel de benzine- als de dieselmotoren beantwoorden aan de Euro 6d-TEMP-uitstootnorm. Het vermogen loopt van 116 tot 231 pk en de X1 is er nog steeds als voorwielaangedreven sDrive of met xDrive-vierwielaandrijving. De xDrive25e is een nieuwe plug-inhybride die begin volgend jaar bestelbaar is en in maart 2020 in productie gaat. BMW zegt dat de batterij een capaciteit heeft van 9,7 kWh en een elektrisch rijbereik van minstens 50 kilometer. De CO2-uitstoot zou 43 g/km bedragen.