Nu hij drie jaar op de markt is, heeft de BMW X7 halverwege zijn carrière recht op een facelift. En het is de bumper vooraan die de grootste wijzigingen ondergaat. Het onderste gedeelte werd hertekend, maar de belangrijkste evolutie vinden we bij de koplampen, die in twee gedeeld worden. Het bovenste gedeelte van de koplampen bevat de LED dagrijlichten. In het onderste gedeelte zitten de adaptieve lichten. En er is nog nieuws: het radiatorrooster wordt niet groter! Maar je kan wel kiezen voor de ‘Iconic Glow’ optie, net als op de onlangs vernieuwde 8 Reeks.





Steeds groter!

Nieuwe lichtblokken achteraan en velgen die je tot 23 duim groot kan kiezen, de grootste ooit op een model van het merk uit Beieren, vervolledigen de facelift vanbuiten. In het interieur ontdekken we hetzelfde gebogen paneel als in de recente elektrische modellen van het merk, met een digitale tellerpartij van 12,3 duim en een centraal scherm van 14,9 duim. 

Een beetje groener

Onder de motorkap krijgen de motoren een lichte hybridekuur. Je hebt nog steeds de keuze uit drie motoren. De instapper is de xDrive 40i, met een zescilinder benzine waarvan het vermogen stijgt naar 380 pk. De xDrive 40d uitvoering levert met zijn zes-in-lijn diesel voortaan 352 pk. De M60i xDrive staat bovenaan het gamma met zijn V8 die nog steeds 530 pk levert! De prijzen van het faceliftmodel zijn nog niet bekend.