Sébastien Vanhouche

11 AUG 2022

Brabus buigt zich over de EQS om hem een groter rijbereik te geven!

En hij krijgt geen extra vermogen, wat zeldzaam is bij de tuner! Zijn koetswerk krijgt daarentegen wel een speciale behandeling…

Brabus kennen we natuurlijk van zijn compleet geschifte machines, aangedreven door uit de kluiten gewassen en pk-zwangere motoren. Maar met de opkomst van de elektrische auto is het voor het bedrijf tijd om uit zijn comfortzone te stappen. Daarom heeft de tuner zijn zinnen gezet op de EQS 450 - niet eens de AMG-versie! Die krijgt bovendien geen extra power, maar eerder een grotere rijbereik! Qua aankleding ontsnapt de EQS niet aan enkele aanpassingen...





Geavanceerde aerodynamica

Maar om verder te kunnen rijden, heeft Brabus niet gewerkt aan de motor of de batterij. Dat het rijbereik van deze EQS groter is geworden, is te danken aan het werk dat aan het koetswerk gedaan is! De extra aerodynamische addenda en de nieuwe ophanging die de tuner ontwikkelde, verlagen de luchtweerstand met 7,2%! Dat is dan weer goed voor een 7% groter rijbereik bij snelheden tussen de 100 en 140 km/u! Genoeg om op de snelweg enkele tientallen kilometers te winnen.





Brabus blijft Brabus! 

Natuurlijk is elke kleine aanpassing gemaakt uit koolstofvezel. Brabus blijft immers Brabus! Maar dat kan geen slechte zaak zijn. Omdat dit materiaal zo licht is, helpt ook dat waarschijnlijk om een paar extra kilometers per laadbeurt af te leggen…

Advertentie
Advertentie
Advertentie