Het
Britse magazine Autocar
sprakt met Jason Wharton, een investeerder die de rechten op Bristol Cars heeft
gekocht nadat het in 2020
over de kop ging. Hij wil er een “leidende Britse constructeur van
elektrische voertuigen” van maken. Aanvankelijk zal het merk echter zijn eigen
klassiekers in gerestaureerde en verbeterde vorm gaan aanbieden aan klanten.
De 411 Series 8, Fighter en Bullet Speedster zouden worden uitgerust met een 6.4-V8 van Chrysler gekoppeld aan een ZF-achttrapsautomaat. De auto’s zouden minstens 500.000 pond (580.000 euro) gaan kosten en zouden vanaf 2022 aan klanten worden geleverd. Het worden meteen ook de laatste Bristols met verbrandingsmotor, want in 2025 lanceert het merk een elektrisch model onder de naam Bristol Buccaneer EV.
Dat moet een “vierzitter volgens de traditionele Bristol-recepten” worden vol moderne technologie en materialen. Extra investeringen moeten het mysterieuze merk – Bristol heeft nooit met de pers willen praten, laat staan testritten toelaten aan journalisten – tegen 2026 weer op de kaart zetten, wanneer het zijn 80ste verjaardag viert.
De 411 Series 8, Fighter en Bullet Speedster zouden worden uitgerust met een 6.4-V8 van Chrysler gekoppeld aan een ZF-achttrapsautomaat. De auto’s zouden minstens 500.000 pond (580.000 euro) gaan kosten en zouden vanaf 2022 aan klanten worden geleverd. Het worden meteen ook de laatste Bristols met verbrandingsmotor, want in 2025 lanceert het merk een elektrisch model onder de naam Bristol Buccaneer EV.
Dat moet een “vierzitter volgens de traditionele Bristol-recepten” worden vol moderne technologie en materialen. Extra investeringen moeten het mysterieuze merk – Bristol heeft nooit met de pers willen praten, laat staan testritten toelaten aan journalisten – tegen 2026 weer op de kaart zetten, wanneer het zijn 80ste verjaardag viert.
?
Vond je dit artikel interessant en wil je het laatste autonieuws meteen in je mailbox ontvangen? Schrijf je – net als meer dan 300.000 autoliefhebbers – nu gratis in via e-mail: