Het is duidelijk dat het Autosalon van Brussel dit jaar een doorslaand succes was. De media, maar vooral het grote publiek, stroomden massaal toe in de hallen van Brussels Expo – en velen met de intentie om te kopen!

Advertentie
Advertentie

Na de officiële opening door Koning Filip op zaterdag 10 januari, hebben meer dan 300.000 bezoekers de gangen van de Heizel gevuld tot en met zondag 19 januari. Om precies te zijn, waren het er 307.363 – dat zijn 36.312 mensen meer dan de 271.051 bezoekers die tijdens dezelfde periode in 2023 de deuren van Brussels Expo passeerden. Het Autosalon kende zelfs een piek in bezoekersaantallen tijdens de tweede zaterdag van het evenement, toen meer dan 45.000 mensen kwamen genieten van de Belgische, Europese en zelfs wereldprimeurs en de vele conceptcars, maar dat was nog lang niet alles…

Advertentie
Advertentie

Om te dromen, maar ook om te kopen!

Er was meer dan genoeg te zien voor autoliefhebbers, zoals onze journalisten Yeelen, Olivier, Nicolas, Jean-François en Sébastien hebben laten zien. Naast de droomauto’s waren er ook tal van betaalbare en toegankelijke modellen te bewonderen op de stands van de verschillende merken. Denk bijvoorbeeld aan de twee auto’s van het jaar: de Renault 5 E-Tech Electric en de Alpine A290. Volgens Febiac kwam bijna één op de drie bezoekers naar Brussels Expo met de bedoeling om binnen enkele maanden een nieuwe wagen aan te schaffen! De Belgen blijven dus duidelijk een passie hebben voor auto’s.

Afspraak in januari 2026 voor de 102e Brussels Motor Show?

Net als bij de vorige editie kreeg het Autosalon van Brussel ruime media-aandacht, zowel van Belgische als buitenlandse media. De uitstekende bezoekerscijfers van deze 101e editie onderstrepen bovendien het belang van het Brussels Motor Show op Belgisch, Europees en zelfs internationaal niveau bij de autoconstructeurs! De 102e editie van het Autosalon is nog niet officieel aangekondigd, maar gezien het succes van het evenement dit jaar is de kans groot dat we elkaar in 2026 opnieuw rond dezelfde periode treffen voor een show die steeds meer aan belang wint. Dat hopen we toch…

Advertentie
Advertentie