Het EMP2-platform van de PSA-groep doet ook dienst onder deze 4,5 meter lange Citroën. De C5 Aircross past daarmee tussen de Peugeot 3008 (4,45 meter) en de 5008 (4,64 meter). Hij maakt 580 liter aan kofferruimte vrij. Dat volume kan nog toenemen tot 720 liter dankzij drie afzonderlijke zetels die op rails verschuifbaar zijn.

Citroën-rijcomfort

Technisch onderscheidt de C5 Aircross zich van zijn PSA-neven door schokdempers met progressieve hydraulische druklagers. Die moet het rijcomfort van de hydropneumatische ophanging van weleer terug oproepen.

Personaliseerbaar

Esthetisch blijft de Europese versie van de C5 Aircross trouw aan zijn Chinese variant, die begin dit jaar werd voorgesteld. De nieuwe Citroën-designtaal met twee rijen lichtblokken vooraan is dus ook hier aanwezig. De C5 Aircross kan worden gepersonaliseerd met gekleurde elementen rond de mistlampen of de zijdelingse Airbumps. Citroën zegt dat er 30 combinaties mogelijk zijn.

Mobiel salon

Aan boord herkennen we dezelfde sfeer die Citroën in zijn recente modellen gebruikt. De voorzetels kunnen worden voorzien van een massagefunctie. De C5 Aircross introduceert het eerste volledig digitale instrumentenpaneel bij Citroën. Dat is 12,3 duim groot. Het touchscreen centraal op het dashboard is op zijn beurt 8 duim groot.

Plug-inhybride

In Europa komt de nieuwe C5 Aircross in de eerste plaats met de klassieke PureTech- en BlueHDi-motoren van de PSA-catalogus: de PureTech 130 en 180 en de BlueHDi 130 en 180. Citroën belooft een plug-inhybride voor 2019 met een volledig elektrisch rijbereik van 60 kilometer. Het zou de eerste Citroën-plugin uit de geschiedenis van het Franse merk zijn.