Prestige-SUV's zijn in op dit moment. Maar in tegenstelling tot de recente Urus S en Purosangue, die worden aangedreven door grote en krachtige verbrandingsmotoren, is de Bentayga meer geëlektrificeerd en wordt het aantal beschikbare hybride versies nu uitgebreid. De autobouwer grijpt deze aankondiging ook aan om het elektrische aandrijfgedeelte van zijn SUV te verbeteren, met meer koppel en vermogen.


De 'S' van de sport

De sportievere S-versie wordt aangedreven door een 3 liter V6 in combinatie met een 100 kW sterke elektromotor voor een gecombineerd totaalvermogen van 462 pk en 700 Nm koppel. Daardoor trekt de Britse SUV van 0 naar 100 km/u op in 5,3 seconden en haalt hij een topsnelheid van 254 km/u. Zijn batterij met een capaciteit van 18 kWh bezorgt hem een elektrisch rijbereik van net geen 45 km. En dat voor voertuig van bijna 2,65 ton! Een 15 procent stijver onderstel en een sportievere uitlaat en look maken de lijst met wijzigingen voor deze S-versie compleet.


Azure: rust, comfort en verfijning

De Bentayga Azure Hybrid is dan weer gericht op royaal comfort en krijgt precies dezelfde motor als de S-versie. Ook hier heeft het Britse merk de ophanging, het motorgeluid en het uiterlijk herzien, maar dan om de eigenaar meer rust, comfort en verfijning te bieden. Sport of comfort, de keuze is aan jou, op voorwaarde dat je een paar honderdduizend euro te besteden hebt aan een hybride SUV....

?