Twitterkanaal Car Industry Analysis nam de Europese inschrijvingscijfers van augustus 2020 onder de loep en trok grote ogen bij het zien van de evolutie van het Porsche-gamma. De voorbije maand was het bestverkochte model uit Zuffenhausen namelijk de puur elektrische Taycan (1.183 inschrijvingen).
One remarkable fact of August’s new car regs in 🇪🇺 is the position of #PorscheTaycan. It was Porsche’s bestselling product counting for almost 1/4 of total volume. #Taycan was 5th bestselling car in E-segment, 15th bestselling electric car. Source: JATO #carindustryanalysis pic.twitter.com/AQAkdISCp9
— Car Industry Analysis (@lovecarindustry) September 22, 2020
Daarmee was de sportberline onder hoogspanning populairder dan de iconische 911 (1.097 exemplaren) en de Macan (646), die nochtans in het immens succesvolle segment van de middenklasse-SUV’s actief is. Let wel: Car Industry Analysis heeft de Cayenne (771 exemplaren) en de Cayenne Coupé (554 exemplaren) als twee aparte modellen beschouwd. Als we die zouden optellen, dan was de Cayenne het bestverkochte model van Porsche (1.325 stuks), al scheelt het dan nog maar 142 eenheden. Misschien nog het meest opmerkelijke is dat de Taycan meer dan vier keer zo goed verkocht als de andere sportberline uit het gamma, de Panamera, die nochtans verkrijgbaar is als (relatief) zuinige plug-inhybride.