Na de rustdag gisteren hebben de teams van de Total 24 Hours of Spa 2010 hun bolides verder kunnen afstellen. Zaterdagmorgen werd, op een piste die nog niet helemaal droog was, de laatste officieuze trainingssessie gehouden. De veranderende weersomstandigheden zullen ongetwijfeld nauw aansluiten bij wat de teams de komende 24 uren mogen verwachten.

De officielle BMW M3's uit de GT National catégorie van het Schnitzer team maakten tijdens de kwalificaties heel wat indruk en tijdens de warm-up waren ze opnieuw van de partij. De #79 van Dirk Müller, Dirk Werner en Dirk Adorf klokte af met een tijd van 2’46’’441, voor de #78 van Jörg Müller, Pedro Lamy en Uwe Alzen. De Ferrari F430 GT2 #2 AF Corse van van de Poele, Longin, Bruni en Vilander maakte de top 3 volledig en was opnieuw de snelste in de GT2 categorie.

Met een vierde beste tijd was de Mosler MT900R #81 van Gravity Racing International met Grosjean, Radermecker, Alessi en Marchavde verrassing van de warm-up. Hij draaide sneller dan de snelste GT3, de Audi R8 LMS #72 WRT van Biela, Stippler, Franchi en Vosse. De snelste Audi Phoenix volgde vlak daarop, evenals de Ford GT #99 Marc VDS Racing van Leinders, Martin en Duez. De eerste Porsche 911 GT3 RSR uit de GT2 klasse was de #23 BMS Scuderia Italia van Dumas, Bergmeister, Ragginger en Henzler op een teleurstellende 8ste plaats.

De Nissan 370Z #62 RJN Motorsport van Buncombe, Buncombe Barff en Ordonez zette met een 17de plaats de beste tijd neer in de GT4 klasse.

Om 16 uur gaat de editie 2010 van de Total 24 Hours of Spa van start en nog nooit waren er zoveel titelkandidaten aan elkaar gewaagd. Een vijftiental bolides mogen aanspraak maken op de overwinning … dat belooft!