Jean-Francois Christiaens

26 SEP 2022

De DS 3 krijgt een opfrissingsbeurt en een groter rijbereik

Net als de DS 7 verliest de DS 3 zijn ‘Crossback’-benaming bij zijn restyling. De elektrische uitvoering wordt dan weer wat gespierder en krijgt een batterij met een grotere capaciteit.

Nadat de grote SUV DS 7 Crossback al besliste om na zijn restyling gewoon als DS 7 terug te komen, is het de beurt aan de compacte crossover van het Franse merk om hetzelfde te doen. De DS 3 Crossback wordt vervangen door de nieuwe DS 3.

Lichtgevende hoektanden en 'Rouge Diva'

Voor de gelegenheid krijgt de Franse compacte crossover een licht gewijzigde voorkant, met aan weerszijden nieuwe 'lichtgevende hoektanden' die sinds de lancering van de DS 4 de nieuwe visuele signatuur van het merk zijn geworden. Ook de achterklep evolueert licht en is voorzien van de 'handtekening' van DS Automobiles. Er is ook een nieuwe koetswerkkleur, 'Rouge Diva'.

DS Iris System

Aan boord is het infotainmentsysteem opgewaardeerd met de DS Iris System-technologie die we al konden ontdekken op de DS 4. Het is standaard gekoppeld aan een bijgewerkt 10,3 duim groot scherm.

E-Tense

Hoewel de verbrandingsmotoren (benzine en diesel) ook in de catalogus blijven, is het vooral de elektrische versie van de DS 3 die van de gelegenheid gebruik maakt om te evolueren door dezelfde batterijmodules aan te bieden als de exemplaren die onlangs hun opwachting maakten in de nieuwe Peugeot e-308. De elektromotor ontwikkelt nu 115 kW/156 pk (tegen 100 kW/136 pk voorheen). De nieuwe batterij kan 54 kWh opslaan, waarvan 50,8 kWh gebruikt kan worden (tegen 50 en 46 voorheen) en zorgt nu voor een WLTP-rijbereik van 402 km, tegen 340 km bij de vorige generatie. Genoeg om deze nieuwe DS 3 E-Tense te laten schitteren in zijn segment!

Op praktisch vlak is een warmtepomp nu standaard, terwijl de ingebouwde lader 100 kW gelijkstroom (0 tot 80 % in 25 minuten) en 11 kW wisselstroom (0 tot 100 % in 5 uur) aankan.


?

Advertentie
Advertentie
Advertentie