Hierbij enkele statistieken, droog en saai, maar die aan alle motorrijders zullen toestaan om zich beter te oriënteren onder hun gelijken... De Belgische markt, die niet te ver staat van de Europese tendensen, wordt als volgt verspreid : Het grootste deel van het park wordt ontnomen door de roadsters et les basics, die 35,7% van de markt grijpen, of 2% meer dan in 2005. Kleine toeneming van de Customs, van 8,7% naar 10,3% van de markt. De Tourings vermeerderen van 0,5%, met 16,7%, in tegenstelling tot de sports touring, die van 6,2% naar 5% gaan. De achteruitgang wordt ook gevoeld in de categorie van de supersports (13,5% in plaats van 14,6%) en de trails (10,8% tegenover 12,9%). De enduro’s blijven stabiel met 7% van de markt. Bij de constructeurs, blijft Honda vastgeroest met 22,9% (+0,4%), Yamaha verzakt lichtjes met 17% (- 0,3%), Suzuki ook : 16,3% in plaats van 17,4%, alsook bij BMW, met 13,8% (- 1,7%). Kawasaki verhoogt zijn stand van 2,5%, met 7,9% marktaandeel. Vervolgd door Harley-Davidson met 6,3%, 0,3% meer dan in 2005, en Ducati van 4,1% naar 3,5%. De andere merken nemen 12,3%, een toename van 0,6%. Deze cijfers hernemen enkel de inschrijvingen van de meer dan 125cc, scooters niet inbegrepen.