20191220113159ferrariroma.jpg

1. 620 pk

De drukgevoede 3.9-V8 van de Roma ontwikkelt 620 pk tussen 5.750 en 7.500 o/m. Het maximumkoppel varieert in functie van de gekozen versnelling dankzij het door Ferrari zelf ontwikkelde Variable Boost Management. Hoe hoger de versnelling van de achtbak, des te meer neemt het koppel toe om uiteindelijk te pieken op 760 Nm in de twee hoogste verhoudingen.

2. 5 programma’s

20191220113202ferrariroma.jpg

Voor het eerst in een Ferrari uit het Grand Tourisme-aanbod kan je met de Manetinno, die allerlei elektronische parameters regelt, kiezen uit vijf programma’s: Wet, Comfort, Sport, Race, ESC-Off. Op die manier is er voor elke situatie wel een optie.

3. 2,37 kg/pk

20191220113201ferrariroma.jpg

Volgens Ferrari heeft de Roma de beste verhouding gewicht-vermogen met 2,37 kg/pk. Dat leidt tot explosieve prestaties: 0 naar 100 km/u in 3,4 seconden, 0 naar 200 km/u in 9,3 seconden en een topsnelheid van 320 km/u.

4. 95 kilo

20191220113247ferrariroma.jpg

De look van de Roma is nadrukkelijk geïnspireerd op die van de Ferrari-GT’s uit de jaren 1960. Maar hij heeft natuurlijk wel een moderne stroomlijn, met bijvoorbeeld een verstelbare achterspoiler. Daarmee creëert de Roma bij 250 km/u 95 kilo neerwaartse druk meer dan Ferrari’s andere huidige 2+2, de Portofino.

5. 16’’

20191220113200ferrariroma.jpg

Ferrari ontsnapt niet aan de trend van de gigantische schermen aan boord. Zo worden de instrumenten getoond op een groot gebogen scherm van 16 duim. Daarnaast zijn in het interieur nog twee andere displays te vinden: een in het midden van 8,4 duim en nog een derde van 8,8 duim. Via dat laatste kan de passagier de muziek kiezen, informatie van het navigatiesysteem bekijken of de afstelling van de klimaatregeling bijwerken, zodat hij of zij volgens Ferrari een “echte copiloot” wordt.

20191220113226ferrariroma.jpg