20201008074558large-12623-mclarensall-newhigh-performancehybridsupercarentersfinalstagesoftesting.jpg

De nieuwe supercar van het Britse merk stuurt niet enkel zijn V8 biturbo op pensioen ten voordele van een hybride V6, maar wijdt ook een nieuw platform in. Dat laatste is in koolstofvezel gemaakt om het gewicht laag te houden. De batterijen zijn er niet enkel om de prestaties te verbeteren, want de auto zal ook puur elektrisch kunnen rijden.

In het gamma van de modellen van het merk vindt deze hybride een plaats tussen de GT en de 720S. Het vermogen is nog niet gecommuniceerd, maar gezien zijn positionering in het gamma zou hij rond de 700 pk moeten ontwikkelen. Een prijskaartje kleeft er voorlopig nog niet op.

Mike Flewitt, CEO van het merk, zegt: “Dit is een nieuw soort McLaren voor een nieuw tijdperk, een auto die adembenemende prestaties biedt en een elektrisch rijbereik dat volstaat voor de meeste ritten in de stad. Wij zien deze nieuwe McLaren als een echte supercar van een nieuwe generatie en we staan te trappelen om hem aan onze klanten te kunnen tonen”.

20201008074559large-12624-mclarensall-newhigh-performancehybridsupercarentersfinalstagesoftesting.jpg

McLaren luidt ook het einde in van zijn Sport-reeks, die in 2015 werd ingewijd met de 570S en waarvan de laatste vertegenwoordiger de 620R is, die op de autosport is geïnspireerd.

De lancering van de hypercar is gepland voor de eerste helft van volgend jaar.