Bert Troubleyn

24 JUL 2020

De oude Defender leeft dankzij elektrische technologie

Het Britse Twisted heeft een elektrische versie bedacht van de klassieke Defender.

Twisted Automotive is een Brits bedrijf dat zich specialiseert in het moderniseren van de klassieke Land Rover Defender. Ze vertrekken steeds van een gebruikte oude Defender en pakken zijn grootste gebreken aan door het interieur mooier aan te kleden en geluiddempende materialen toe te voegen. Twisted haalt ook meer vermogen uit de gekende 2.2-dieselmotor, verbetert de remmen, de besturing en het onderstel en voegt een degelijke roestbescherming toe. Voor liefhebbers is er ook een ombouw met een benzine-V8 mogelijk. En nu heeft het Britse bedrijf dus een elektrische variant bedacht van de Defender, de NAS-E.

20200724101524twistednase.jpg

Daarvan worden slechts 30 exemplaren gebouwd en ze zijn bovendien enkel voor de Noord-Amerikaanse markt bestemd. De klant heeft keuze tussen twee motorversies: een van 214 pk en 380 Nm, en een sterkere van 320 pk en 460 Nm. De basisversie kost zo’n 160.000 euro, de krachtiger variant zit aan minstens 180.000 euro.

20200724101547twistednase.jpg

In beide gevallen is de batterij 60 kWh groot, wat in theorie zou moeten volstaan voor een rijbereik van 320 kilometer – al lijkt 200 kilometer ons al een sterke prestatie voor zo’n zware terreinwagen met de stroomlijn van een huis. De batterij kan snelladen, maar dankzij een interne lader van liefst 22 kW kan ze ook thuis in amper 3 uur worden volgepompt met elektronen.

Advertentie
Advertentie
Advertentie