Dallara heeft eigenlijk al heel wat ervaring ter zake: het werkte onder meer mee aan het chassis van de Maserati MC12, KTM X-Bow en… Bugatti Chiron. Nu liggen de zaken anders: het merk ontwikkelde dit model volledig zelf.

Barchetta, roadster of targa?

Laat ons beginnen met het sterkste punt van deze auto: zijn veelzijdigheid. Dallara geeft je de keuze tussen een basic barchetta zonder voorruit of deuren, een targa met dak en deuren of iets tussen de twee, een roadster met voorruit. Dan kan je nog kiezen of je de spectaculaire achtervleugel laat monteren.

Technisch

Deze Dallara Stradale zet 855 kilogram op de weegschaal en wordt voortgestuwd door een 2,3 liter grote drukgevoede viercilinder die maar liefst 400 pk produceert. De motor centraal achterin is gekoppeld aan een manuele zesversnellingsbak die als optie gerobotiseerd kan worden. Dallara geeft een sprinttijd van 0-100 km/u op in 3,25 seconden en een topsnelheid van 280 km/u.